14 Haziran 2014 Cumartesi

Doğal Bakım

Benim için güzellik iki okka makyajdan çok doğal bakım , beni tanıyanlar bunu bilir.Doğal içerik takıntısı , aromatik yağlar , bitkilerle yapılan reçeteler hep ilgi alanıma girmiştir.Masaj bile öğrendim bitkisel yağlarla vs. uğraşırken.Birebir denediğim ve faydasını görüp rutin uyguladığım basit pek vakit almayan bakım uygulamalarını paylaşayım istedim.Belki birilerinin işine yarar.Resimdeki kitap pek yardımcı ..


Cilt 
Ciltten başlayalım , bunun ennn ucuz ve basit uğraştırmayan mükemmel sonuç veren çaresi MAYA . Bildiğin kuru hamur mayası.İçebiliyorsan 1 tatlı kaşığını 1 bardak soğuk süte ekle her gün iç.Bak bakalım saçların , cildin,tırnakların nasıl oluyor.Vakti zamanında mayayı savaş yaralarına sararlarmış , hücre yenileyici özelliği sayesinde bir süre sonra cildin pudra sürmüşsün gibi oluyor.Dene , pişman olmazsın.He içemedin mi ? o zaman haftada 1 kez kuru mayayı cildin karmaysa suyla / kuruysa sütle çamur kıvamına getir sür yüzüne , etkisi içmekten daha uzun vadede görülüyor ama bildiğim gördüğüm ennnn etkili maske. Banyo sonrası lavanta yağını  veya çilek+vanilya ( ikisi karışınca tipitip sakızı gibi kokuyor bayılıyorum ben ) yağını sürerim ben vücuduma ve saçlarıma kokusu uzuuun süre gitmiyor onu da deneyebilirsin.Asla duş jeli bilmem ne kullanmam.İçeriğinde binbir türlü kimyasal / kanserojen var.Kabak lifi + has zeytinyağı sabunu veya lavanta , kayısı , nar çeşit türlü doğal sabunlar. Şampuan binbir türlü doğal içeriklisini denedim enn güzeli Nude ve Otacı defne + zeytinyağlı olanı çıktı.Doa Kozmetik diye bir marka var İzmir merkezli sabunları kaliteli ve uygun oradan alırım hep.Bitkisel yağları da aynı şekilde ya Karden markası yada Doa'nın bitkisel yağları.Gülsuyundan başka tonik / temizleyici tanımam , almam.

Saç
Saçlar için zeytinyağı ne kadar faydalı hepiniz denemiş görmüşsünüzdür.Lakin arındırmak vs.zahmetli ben yine mayayla maske yapıyorum arada bir.Aynı mantık süt veya suyla karıştır haftada 1 sür kafaya gitsin.Pırıl pırıl saçlar yumuşacık oluyor.Bir de elma sirkesi var tabii durulama suyuna banyo sonrası 1/1.5 lt suya 1 yemek kaşığı ekle durula .. misss .. hiç de kokmuyor.Yazın karanfil yaparım bir de kokusu güzel ve güçlendirici etkisi sonuç veriyor.15/20 karanfili suya koy beklet 2 akşam ; fısfıslı şişeden sık saçlarına banyo sonrası , bu kadar.Mayayı içmek saçları 2 kat hızlı uzatıyor ( bildiğin ölçmüştüm zamanında kesin bilgi :D ) , güçlendiriyor , parlatıyor vs.Onun haricinde kıvırcık saçımın elektriklenme sorununa bir çözüm bulamadım maalesef :S Argan yağı çok iyi geliyordu o da çok pahalı arkadaş ..Kısa kestirip fırçayla çekişitirerek düzeltmek tek çözüm , yapacak bir şey yok ..

Doğal bakım candır diyor , birilerinin işine yaramısını umuyorum.Öpüldünüz :))

Öyle İşte

14 yorum:

minikmini dedi ki...

ay ben bu yöntemlere bayıldım,ne kadar faydalılar
bişi soracağım,marketten instant maya almıştım,şimdi ben bu mayadan bir çay kaşığı yutup üzerine bir bardak su içsem olur mu,saçlarım dökülüyor da :(

Butterfly'ınız dedi ki...

minik mini => olur tabi tatlı kaşığı ile iç ama , meyve suyu ,süt nasıl içersen iç..pakmayanın büyük paketini kavanozda buzdolabına koyuyorum ben sütle içiyorum , saç dökülmesine de çok faydalı :))

minikmini dedi ki...

çok teşekkür ederimmmm :)

Ali dedi ki...

Erkeklerde işe yarıyor mu? (:

Butterfly'ınız dedi ki...

Ali => yarar tabi maya içmek saçların güçlenmesi için kullanılabilir :) cilt için de iyi kırışmazsın fena mı ;)

Persephone dedi ki...

Süper bilgiler canım benim teşekkürler...Mayayı içmedim ama bir ara ben de yüzüme sürüyordum...Şu an daha çok yüzümdeki kekelerin derdine düştüm:( Ne yaptıysam kurtulamıyorum varsa önerin alayım...Yeni bilgiler bekiyoruz efenim...Sevgiler...

Butterfly'ınız dedi ki...

Persephone => cilt lekeri için çok etkili bir tarif vereyim sana o zaman ; 1 tatlı kaşığı süzme yoğurt , yarım çay kaşığı karbonat ( eczaneden alıcaksın ama sodyum bi karbonat) 2 damla elma sirkesi , 2 damla bal cam bir kapta karıştırıp haftada bir uygula , yarım saat beklesin yıka cildini kurulama bitince nemlendirici sür :)) açık yara ve sivilce varken kullanma test et önce öptümm :*

Butterfly'ınız dedi ki...

Persephone => ayrıca verdiğim linke göz at , kızın bloğunda çok güzel ve faydalı uyguladığım bilgiler var ;)http://kozmikbakim.blogspot.com.tr/2014/04/cilt-lekelerine-cillere-ve-siyah.html

Umut hikayem dedi ki...

Ayy bunlar benim çok işime yarayacak :)
Çok teşekkür ederim canımsın :))
Tam zamanı diyebilirim saçlarım nasıl dökülüyo..
Öpüyorum seni çooook :*

Butterfly'ınız dedi ki...

Şeyma => karanfil çok iyi geliyo hem mis gibi yazın rahat kullanılıyo dene kısçe :))

Umut hikayem dedi ki...

Deneriiim dökülmesinler yeter ki:))
Ay ne kadar çok şey biliyosuun :))
Çok teşekkür ederim canımsın seeen :*

Persephone dedi ki...

Teşekkürler en kısa zamanda deneyeceğim...Onlarca ilaç işe yaramadı bakalım bu yarayacak mı:(

Butterfly'ınız dedi ki...

Persephone => inşallah yarar canım :)

Kozet dedi ki...

Merhaba,saçlarınızın elektriklenmesinden şikayetçisiniz sanırım,ben nemliyken az miktarda (bir çay kaşığı kadar) hindistan cevizi yağı sürüyorum ve çok memnunum.Mecitefendi'nin 300 gr.lık yağı 25 TL ve yüzüme de kullandığım halde bir yıl idare ediyor,Doa'nınki daha iyi diyorlar ama kredi kartı kullanmamaya yeminli olduğum için :) satın alamıyorum.Herhangi bir güvenilir markanınkini deneyin derim.İyi çalışmalar.